Det här är Informind
Informind skapades med insikten att marknadschefer inom B2B vill få bättre kontroll på digitala marknadsaktiviteter.
"Vi fick ständigt höra hur svårt och tidskrävande det är att ta reda på vilka kanaler som presterar bäst. Vad en konvertering eller ett lead per kanal kostar. Att kartlägga och förstå LAC (Lead Acquisition Cost) . Vad det kostar skapa ett lead in till en säljorganisation?"
- Philip Otter.


Marknadschefer inom B2B ser de ökade möjligheterna med att mäta marknadsinsatser. Detta resulterar i att marknadsavdelningar vill fånga in mer information från samtliga kanaler.
Tack vare Informinds analysverktyg får marknadsavdelningen ett databaserat beslutsunderlag för att kunna optimera marknadsföringsinsatserna samt ett underlag att ta med till VD och ledningsgrupp.
Att kunna redovisa vad det kostar att få in ett lead till bolaget är högst relevant för att kunna jobba tillsammans mot ett större mål. Vårt analysverktyg hjälper dig med denna uträkning och underlag.
Om marknadsavdelningen inte har koll på sin Lead acquisition cost resulterar detta bara i rena gissningar och det blir därför svårt att få en större budget. Samt om marknadsavdelningen inte har koll på detta. Vad kostar detta för bolaget i form utav bortkastade pengar på aktiviteter som inte genererar något resultat.
Som du hör är vi passionerade för att hjälpa dig hela vägen i att förstå hur du ska arbeta med försäljning och marknadsföring i det digitala landskapet. Vi vill ge våra kunder största möjliga insikt till lägsta kostnad. Vi gör detta genom att kombinera en smart plattform med duktiga konsulter.
Vi som har grundat Informind har lång erfarenhet av digital marknadsföring, systemutveckling och rådgivning. Vi skapade Informind för att maximera kundens insyn och kontroll över digital marknadsföring. Detta utan att behöva göra stora investeringar i mjukvara och konsultstöd.
Vi sitter i fina lokaler på United Spaces vid Stockholms Centralstation.
Kom förbi och ta en kaffe med oss!
- Teamet på Informind


Möt Informind

Patrick Boström
Försäljningsansvarig

Philip Otter
Försäljningsansvarig

Rasmus Ganslandt
Försäljningsansvarig

Daniel Wren
Försäljningsansvarig
Försäljning

Per Lindhe
Admin & ekonomi

Emma Wretman
Customer success manager
Admin

Gabriel Nordeborn
Utvecklingsansvarig

Rickard Dag & Natt
Frontend

Johan Sebring
Frontend

Fredrik Lange
Backend
Utveckling
Vill du veta mer om hur vi släpper lös kraften från er data?
Boka en demo med oss så går vi igenom hur verktyget fungerar, samt hur vi kan maximera värdet av er data. Vi hjälper er hela vägen från datainsamling, visualisering och till hur ni ska implementera förändringar i er marknadsföring.