top of page

Analysverktyget som gör det enkelt att arbeta med datadriven marknadsföring

Informind samlar alla olika kanaler och kampanjer på ett ställe och presenterar data i tydliga och lättnavigerade vyer.  Verktyget beräknar även KPIer och sammanställer rapporter, allt för att göra det enkelt att använda marknadsföringsdata till att faktiskt få insikter att fatta beslut på.

Läs mer och se några av verktygets funktioner!

Öka kontroll ny
digitalenta-logo.png

X

Informind

Konsultupplägg

Nu finns Informind även som ett exklusivt konsultupplägg i samarbete med Digitalenta! Med verktyget kan man då snabbt och enkelt sätta sig in i hur marknadsföringen tidigare presterat direkt när uppdraget börjat. Man kan följa upp sina aktiviteter och optimera dem löpande. Verktyget gör det även lättare att visa på värdet som man skapat under sitt uppdrag genom att få olika KPIer och rapporter sammanställda. Informind hjälper dig med datainsamling och analys så att du kan lägga värdefulla konsulttimmar på annat! För konsulter via Digitalenta ingår även en kostnadsfri konsultationstimme vid onboarding.

PRIS

990 kr/månaden

 per licens/företag

(Ordinarie pris för företag 1990kr)

Ingen bindningstid, endast 3 månaders löpande uppsägningstid!

Du får exempelvis,

Inhämtning av data från olika

kanaler och kampanjer

Beräkning av KPI:er som exempelvis 

Lead Acquisition Cost
Automatiska rapporter

Att koppla Informind går snabbt. Logga in på dina konton i verktyget. Klart.

​

Några av verktygets funktioner:

Samla alla digitala kanaler

Samla all data från olika digitala kanaler, kampanjer och kostnader på samma ställe
Få en översikt och jämför mellan olika kanaler
och kampanjer
Allt presenteras i tydliga och lättnavigerade vyer.
 

Få koll på kampanjer

Se och jämföra kampanjer från olika kanaler
Verktyget presenterar en översikt, kampanjvy och topplistor
Signalerar om eventuella tracking-problem för kampanjer och hjälper dig att få ordning på dem

BACKA ny

ROI-kalkylator

Gör dataanalys enkelt att förstå för dig själv, kollegor och ledningsgrupp
Pedagogiska vyer som gör det enkelt att förstå och visa upp oavsett förkunskaper

Tydliga och pedagogiska vyer

Beräknar Return on Investment i snitt och per kanal
Presentera faktiska siffror för VD och ledningsgrupp vilket garanterat kommer öka dina möjligheter till att få en större budget.

Beräknar LAC och andra nyckeltal 

Verktyget hjälper dig sålla bland all data och presenterar utvalda nyckeltal som innehåller data som kan ge insikter för beslutsunderlag 

Beräknar exempelvis Lead Acquisition Cost (LAC, dvs kostnad per lead), Conversion rate, Click per mill (CPM), Kostnad per besök 

​

Jämförelsevyer

Skapa enkelt skräddarsydda jämförelsevyer mellan olika datakällor
Välj vilka källor eller kampanjer du vill jämföra och skapa en jämförelsevy som är relevant just för dig
Se alternativkostnaden för olika aktiviteter och vart du bör fokusera din budget.

 

Minska ny

AI-sökfunktion

Sök enkelt fram i fritext det du vill veta
Sök exempelvis "Vilken kanal har genererat högst ROI under Q4?", "Vilken kampanj gav flest leads?" eller "Jämför all organisk trafik med betald trafik förra året."

Skräddarsydda rapporter

Färdiga skräddarsydda rapporter med ett klick
Rapporterna sammanställer och presenterar nyckeltal för dina olika digitala marknadsaktiviteter
Gör det enkelt
att presentera resultaten för medarbetare, chefer och styrelse

bottom of page