Om du är ute och letar efter alternativ till Funnel.io betyder det troligtvis att du jobbar aktivt med sammanställa data från LinkedIn, Instagram, Google Ads, Facebook och SEO med mera.
Det är väldigt tidskrävande att samla data från flera olika plattformar för att sedan kunna analysera den på ett smidigt och effektivt sätt. Som tur är finns det nu en mängd olika analysverktyg som automatiserar insamlingen av data och som presenterar detta på ett överskådligt sätt. Det går även enkelt att få ut effektiva rapporter som kan användas internt för att visa hur marknadsföringsarbetet utvecklas.
Funnel.io är ett verktyg som samlar all data i realtid på ett och samma ställe. Funnel.io är ett bra verktyg men det är primärt för B2C bolag och det krävs att du är relativt intresserad av siffror.
Om du jobbar på ett B2B bolag finns det nu ett nytt analysverktyg som vi tror att du kommer gilla. Men först lite mer info om Funnel.io.
Vilka företag passar Funnel.io för?
De företag som använder Funnel.io är oftast bolag inom e-handel, It och marketing med fokus på B2C. Funnel.io passar för företag som vill samla data från olika plattformar och strukturera det på ett överskådligt sätt. Det går även att skapa olika dashboards eller till Google Sheets eller Looker Studioa (fd Google Data Studio).
Fördelar med Funnel.io:
Funnel.io har anslutningar till över 500 datakällor.
En av fördelarna med Funnel.io är att plattformen är användarvänlig.
Funnel.io erbjuder sin lösning i abonnemangsform som går månad till månad.
Möjligheterna för att visualisera data är flexibla och det finns flera alternativ för olika grafer och diagram.
Möjlighet att exportera dina data
Nackdelar med Funnel.io:
Tekniskt skicklighetskrav: Funnel.io kräver viss teknisk kunskap för att ställa in och använda effektivt, vilket kan vara en barriär för vissa användare.
Mycket stort system som kan kännas övermäktigt för ett B2B bolag.
Nu har du fått en snabb genomgång av Funnel.io tänker vi berätta om Informind som kanske kan vara ett bra alternativ för ert bolag.
Vad är Informind? Informind är ett digital analysverktyg skapat av marknadsförare för marknadsförare inom B2B. Efter flera år i den digitala marknadsföringsbranschen insåg vi att de flesta verktyg var alldeles för stora och svåra att jobba med.
Vi hörde från marknads personer på olika bolag inom B2B att de sökte efter ett verktyg som kunde samla data från olika plattformar på ett och samma ställe. Och som även enkelt och smidigt kunde hjälpa dem att avgöra vilka kanaler, kampanjer och annonseras som presterat bäst.
Här skall du enkelt får svar på hur er ROI ser ut för de olika marknadsföringsaktiviteterna. Med hjälp av våra smidiga rapportgenerering kan du ta ut underlag med grafer och diagram som visualiserar hur era aktiviteter har presterat över tid. Dessa rapporter är perfekta för att ta med på budget möten och för att visa övriga delar av bolaget.
Vilka företag passar Informind för?
Informind passar perfekt för dig som är marknadsföraren på ett B2B företag. Du får riktigt bra effekt av verktyget oavsett om ni jobbar med organiska eller betalda marknadsaktiviteter på tex Facebook, Instagram, Youtube, Goolge Ads, SEO, LinkedIn & display annonsering med mera. Verktyget hjälper dig nämligen att avläsa hur ni presterar i olika kanaler kopplat till investeringen ni lagt i respektive kanal. Man skulle kunna säga att ni får ta del av en digital data analytiker som hjälper dig att effektivisera era marknadsföring ännu mer.
Nackdelar med Informind:
Passar bäst för B2B företag.
Kan inte koppla upp till 500 olika datakällor
Är under ständig utveckling
Fördelar med Informind:
Ger dig en snabb och tydlig bild över era marknadsföringsinsatser
Räknar ut ROI på olika insatser och kampanjer
Du kan lätt hoppa mellan olika vyer och djupdyka i olika kampanjer och annonser
Får rekommendationer på förbättringsområden löpande
Tar ej en procent av din marknadsföringsbudget.
Möjlighet att ta ut rapporter vid behov
Personlig service
Nedan ser du vad en av våra kunder säger om verktyget. Detta analysverktyg kommer hjälpa dig att ta marknadsföringen till nästa nivå och vill du verkligen kunna argumentera för din budget och skina på möten så är detta verktyget för dig.
Boka gärna en demo så berättar vi mer!
Comments